Äntligen FREDAG!

Underbart, det är helg. Helg för mig är att slipp alla måsten och bara låta energin flöda och jag gör bara vad som faller mig in. 

Som ni vet så använder jag mig mycket av stenar och kristaller nu och om jag ska citera min man, så är hans fru nyförälskad i stenar. Men det är lugnt för det är bara en fas säger han, det går över... Ja, min älskade man, han är så rolig och bara helt underbar. <3

Idag testade jag Palo Santo rökelse för att rena huset från negativa energier. Jag tände en pinne, lät den brinna lite och släkte lågan så det bara var röken kvar och då tog jag mig runt i husets alla rum. Samtidigt hade jag fönster och dörrar öppna för röken var ganska intensiv och inte så bra för min mans lungor. Nu har jag testat det och konstaterar att om jag ska rena något med rökelse, så får det bli med Salvia, den verkar också vara väldigt vanlig i dessa sammanhang. Tror att doften från en salviabunt inte är lika intensiv som denna var. Dock kan jag göra det ännu lättare för oss genom att använda min Reiki och lita på att den renar allt som behöver renas och det gör det ju. Tror min man blir glad om reningen görs utan rök. Men nu är huset renat för denna gången i alla fall ;-)

Det har tillkommit lite stenar sen sist jag bloggade och jag har börjat göra armband pärlstenar som jag ska lägga upp till försäljning vid ett senare tillfälle. Känner ni för att få lite bra energi genom armband så ha koll här.

Jag måste ju bara berätta att julen är räddad, här nedan ser ni en jättefin kalender fylld med kristaller och stenar från Paz By Julia det var även här jag hittade den underbara lilla buddhan i tigeröga och det lilla hjärtat i fluorit. Jag har sett fler webbsidor som säljer julkalendrar med just stenar och kristaller, men detta året blev det denna fina. Jag har fått gömma den, så jag inte tjuvtittar innan den 1/12 ;-)

Nu önskar jag er en skön helg och se till att ladda er med den sköna sensommarsolen och det viktigaste av allt, ta hand om varandra <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

7år...

Läsardebatt i Aftonbladet!