Vi behandlas respektlöst!

Politiker, nu är det dags att vakna och agera innan ni sätter era mest utsatta invånare på gatan!

Min mans brev till regeringen kan ni läsa nedan...


Hej,

Jag har en funktionsnedsättning som gör att jag har handikappersättning, nu har jag fått ett informationsbrev från Försäkringskassan att den upphör fr o m 202200101. Den ska omprövas på grund av att jag gått från halv till hel sjukersättning.
Jag får ca 2700 kr per månad vilket utgör ungefär en tredjedel av min inkomst.

Har precis pratat med Försäkringskassan som säger att handläggningstiden för merkostnadsersättning är ca ett år! (handläggarens enda kommentar; det är bedrövligt)
Det betyder att jag blir utan en tredjedel av min redan väldigt låga inkomst i ett år, och då kan jag inte ens vara säker på om jag får den beviljad.
Jag har räkningar att betala precis som alla andra.

Är det meningen att vi med funktionsnedsättning ska leva på existensminimum, och dessutom behandlas helt respektlöst?
Jag önskar inget hellre än att jag kunde jobba, men det kan jag inte. Jag är född med en diagnos (SMA) som gör att jag blir sämre och sämre. Samtidigt blir jag fattigare och fattigare.
Är det värdigt ett land som Sverige och behandla sina svagaste medborgare på detta sätt?

Jag är inte en person som gnäller och klagar, men nu känner jag att jag inte orkar mer.

Hoppas innerligt att ni tar detta på yttersta allvar och agerar med stor handlingskraft.

Önskar er allt gott,
Jörgen Löw

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

7år...

Läsardebatt i Aftonbladet!