Mitt "nya" liv!

Då var man tillbaka i verkligheten igen efter alla helger. Det har gått ett par veckor och det känns rätt bra nu på det nya året.

Jag har idag tagit första steget till ett bättre fysiskt liv, jag var hos en sjukgymnast idag. Det är ett stort steg, då det var många år sen jag gick till en sjukgymnast sist. Men jag är trött på att ha ont i hela kroppen och att inte ens piller hjälper, så nu hoppas jag på att lite träning ska hjälpa.

Jag har även fått ett positivt besked från Försäkringskassan och det känns väldigt skönt. Jag får jobba 5 timmar/vecka utan att det påverkar min sjukersättning. De timmarna tänkte jag använda till att engagera mig i kommunpolitiken. Jag är nämligen valbar i Socialdemokraternas valsedel till Helsingborgs kommunfullmäktige i valet i september. Jag är riktigt glad för att jag äntligen har hittat något som jag brinner för och kan klara av trots min värkande kropp. Jag hoppas kunna göra någon liten skillnad i vårt samhälle. Jag har ju faktiskt en livserfarenhet som gör att jag tänker på ett annat sätt än de flesta politikerna i denna kommun och det behövs några nya ögon och synpunkter på hur samhället sköts :-)

Denna dag har varit starten på mitt "nya" liv och det känns hur härligt som helst, helt underbart att äntligen kunna göra något jag är bra på. Att äntligen få göra skillnad med hjälp av mina erfarenheter och inte få höra att det krävs en utbildning. Missförstå mig inte, utbildning är bra. Men alla har inte energin att lägga ner flera år på en utbildning, därför är jag glad över att jag får göra nytta precis som jag är :-)

Jag vill även passa på att gratulera min kusin Jenny som bor i Skottland, hoppas du har haft en underbar födelsedag. Det kommer en present om några dagar, så håll utkik efter posten :-)

Sköt om er därute!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

7år...

Läsardebatt i Aftonbladet!