Skribent!

Nu har mitt självförtroende förstärkts och det känns riktigt bra måste jag säga :-)

Det har skrivits mycket de senaste dagarna i hd om att politiken föryngras i Helsingborg efter valet och det finns de som är för och de som är emot det. Själv skrev jag en insändare på ämnet och den var i hd (Helsingborgsdagblad) igår tisdag, men man hittar dock inte den på deras hemsida.

Jag fick många positiva reaktioner på artikeln från partikamrater, familj och vänner. Jag var lite nervös när jag hade skickat in artikeln, men det behövde jag tydligen inte vara :-)

Igår fick jag även ett samtal från en S medlem som ville skriva en motion om färdtjänsten till riksdagen, men behövde lite hjälp med det. Han hade ringt S ordförande Tonka och hon hade då rekommenderat mig att hjälpa till med skrivandet. Det värmer när någon som inte har känt mig så länge, redan har koll på vad jag är bra på.

Motionen är nu skriven och skickad till initiativtagaren och ska nu redigeras om så behövs. Den första responsen av honom var väldigt positiv. Så idag är jag stolt över mig själv och kommer ihåg dagen som den dag då jag skrev min första motion :-)

Sköt om er och sov gott, för det tänker jag göra nu <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

7år...

Läsardebatt i Aftonbladet!