It´s My Life!

Jag har gått klart grundutbildning omgång ett för Socialdemokraterna. Det har varit en intressant och lärorik utbildning och jag har fått lära känna ett par underbara människor. Det är härligt att man kan träffas ett gäng med många olika bakgrunder och ändå känna gemenskap i vårt sätt att vilja föra Helsingborg och Sverige framåt. Delar av gruppen är med på denna bild.



Jag har efter lite mer än ett halvår inom kommunpolitiken kommit fram till att jag har hårt arbete framför mig att sprida kunskap om och kring människor med någon sorts funktionsnedsättning. Jag är en kvinna med många intressen och synpunkter i många områden. Men mer kunskap och bättre attityder i handikappolitiken är väldigt viktig, så jag lägger en del av min energi där :-) Med min livserfarenhet hoppas jag kunna förändra handikapp politiken till det bättre i vår kommun.

I helgen som gick hade jag även min första föreläsning om mitt liv för fotbollsföreningen HAIS. Min föreläsning har jag döpt till "It´s My Life" HAIS A-lag var ett härligt gäng killar som gärna engagerade sig och ställde frågor under föreläsningen. Jag har hållit flera föreläsningar om mitt liv för många år sen, men inte med detta föredrag som jag har själv har tagit fram. Det var väldigt roligt och givande, så jag ser fram emot fler föreläsningar i framtiden.

Är det någon av er som känner att er skolklass, skolpersonal, förening, företag eller organisation behöver lite inspiration, hör gärna av dig då till mig via min e-post mdljus@gmail.com.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

Borta bra, men hemma bäst!

Läsardebatt i Aftonbladet!