Längtar efter sommarvärmen!

Då var det åter en regnig, blåsig och grå dag i juni. Jag undrar så om vi får någon sommarvärme som vi får njuta av i år. Den kommer förhoppningsvis efter midsommar som vanligt.

Som ni flesta redan vet är jag född med min funktionsnedsättning, men jag har också fått en ledsjukdom för 9år sen. Det innebär mer eller mindre konstant smärta i kroppen och jag brukar må bättre när vi har värmare klimat, därav min längtan efter värme. Trots värmen förra sommaren hade jag problem med smärta och fick gå på kortison tabletter.

Därför såg jag fram emot värmen denna sommaren för att min kropp skulle få någon vila och få vara lite smärtfri detta år. Men ni förstår säkert att än så länge har det inte riktigt blivit som jag önskade. De senaste två veckorna har jag nu testat en annan medicin för min ledvärk. Jag känner inte någon enorm skillnad, men jag gissar att jag måste ha tålamod.

Inte nog med ledvärken utan jag har också i perioder problem med nervsmärtor i ryggen som går ut i benen och den skäl min energi. Jag har därför även fått medicin för detta och jag började med den nu i dagarna. Jag hoppas verkligen att dessa funkar så jag kan bli den pigga, glada Madde som jag egentligen är.

Det var en liten rapport om hur jag har det just nu. Hoppas ni har en underbar midsommar med släkt och vänner. Med allt som händer i vårt land och i världen nu vill jag bara säga en sak.
Var snälla mot varandra där ute!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

Borta bra, men hemma bäst!

Läsardebatt i Aftonbladet!