Jag älskar min kropp!

Jag älskar min kropp och jag har lärt mig att leva med den precis som den är, men ibland är det en utmaning att leva i denna kropp. Just nu kan jag säga att sitta i stol och ha inflammation i båda armarna och ena axel/skulderblad är ingen lätt match. Det är nästan lättare för HIF att vinna över MFF ;-)... men bara nästan hahahah.

För er som inte känner till det, så är orsaken till denna inflammation ett skov av min psoriasisartrit. Denna sjukdom går i skov året om och jag vet aldrig hur länge skovet håller i sig. Just nu innebär skovet inflammation i musklerna i båda armarna, ena axel och kring ena skulderbladet. Det är bara att knapra inflammationshämmande piller och vänta ut det. Det är sjukt frustrerande, men inget jag kan göra något åt.

Roligare kan jag ju ha ;-)
Det är ju då tur att jag inte bara är min kropp, utan att jag är så mycket mer än mitt "skal" och det är det som hjälper mig att leva vidare. Jag har så mycket att bidra med som kommer från mitt hjärta och inte nödvändigtvis behöver innebära jobb för min kropp. Jag har så mycket mer att ge, men jag får balansera det väl så inte kroppen tar för mycket stryk.

Det var dagens filosofiska utlägg, hoppas ni har en underbar söndag <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

Borta bra, men hemma bäst!

Läsardebatt i Aftonbladet!