Skolkompisar!

Redan under tiden då jag gick på dagis hade jag min bästa vän Angela vid min sida. Vi har haft mycket roligt ihop genom dagis, förskola och 9år i skolan. Det var henne jag hängde med på rasterna i skolan och det var henne jag spelade kort med i korridoren när några äldre killar kom och förstörde för oss.

Jag kan säga att det säkerligen inte var helt lätt för Angela när min frustration över mobbningen i skolan gick ut över henne. Vi var egentligen ganska olika, hon hade det lätt för att lära sig ämnena i skolan och jag var precis tvärtemot och hade det svårt i skolan. Trots våra olikheter ställde hon upp för mig genom hela grundskolan.

När det var dags att välja utbildningsprogram i gymnasiet stod det klart att vi skulle välja olika program. Jag valde HP- Handels och Administrations programmet och Angela valde Naturvetenskapliga programmet för att kunna läsa vidare till sjuksköterska eller läkare som henne dröm var då. Vi hamnade på samma gymnasieskola och träffade varandra då och då i korridorerna, men mer än så blev det inte. Våra liv gick åt olika håll och vi gled ifrån varandra som många barndomsvänner gör när de blir vuxna. Trots det har vi lite koll på varandra än idag.

Grattis på födelsedagen Angela :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kylklamp mellan benen!

Borta bra, men hemma bäst!

Läsardebatt i Aftonbladet!